Підписуйся на інформаційну страховку бухгалтера
Підписатися

Чи може фізособа, яка отримала КЕП, підписувати нею звітність ФОП 

05.03.2024 27 0 0

Чи може ФО, яка отримала КЕП, скористатись ним для подання звітності в електронному вигляді як самозайнята особа (ФОП, ФО, яка здійснює незалежну професійну діяльність)? 

Електронний документообіг між платником податків і контролюючим органом здійснюється відповідно до норм Податкового кодексу (далі – ПК), Законів від 22.05.2003 № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» (далі – Закон № 851) та від 05.10.2017 № 2155-VIII «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» (далі – Закон № 2155) без укладення відповідного договору (абзац перший п. 42.6 ПК). 

Відповідно до ст. 1 Закону № 851 автор електронного документа – це фізична або юридична особа, яка створила електронний документ. Суб’єкти електронного документообігу (далі – СЕД) – автор, підписувач, створювач електронної печатки, адресат та посередник, які набувають передбачених законом прав і обов’язків у процесі електронного документообігу. 

Платник податків стає СЕД після надсилання до контролюючого органу першого будь-якого електронного документа у встановленому форматі з дотриманням вимог Законів № 851 та № 2155 (абзац третій п. 42.6 ПК). 

Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами, затверджений наказом Мінфіну від 06.06.2017 № 557 (далі – Порядок № 557), визначає основні організаційно-правові засади обміну електронними документами між СЕД (п. 1 розд. І Порядку № 557). 

Автор (платник) створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронній та паперовій формі, із зазначенням усіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП) та печатки (за наявності), керуючись Порядком № 557 (п. 2 розд. ІІ Порядку № 557). 

Надавачі електронних довірчих послуг мають право, зокрема, надавати електронні довірчі послуги з дотриманням вимог законодавства у сфері електронних довірчих послуг (ч. 1 ст. 13 Закону № 2155). 

Пунктом 27 ч. 1 ст. 1 Закону № 2155 визначено, що КЕП – удосконалений електронний підпис, що створюється з використанням засобу КЕП і базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису. 

Сертифікат електронного підпису– електронне свідоцтво, що пов’язує відкритий ключ електронного підпису з фізичною особою та підтверджує щонайменше прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) або псевдонімізацію такої особи (п. 52 ч. 1 ст. 1 Закону № 2155). 

Фізична особа, яка отримала КЕП у кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, у визначеному законодавством порядку, може скористатись ним для подання звітності в електронному вигляді, як самозайнята особа (фізична особа – підприємець, фізична особа, яка здійснює незалежну професійну діяльність). 

ЗІР, категорія 129.03


Приєднуйтесь до Uteka у Telegramm

Коментарі до матеріалу

Кращі матеріали